Асновы бяспечнасці і жыццядзейнасці

Пажарная бяспека

Паважаныя бацькі!

Падрыхтуйцеся, зрабіце свой дом менш небяспечным пры пажары. Адпрацуйце на практыцы  на выпадак пажару  план пажарнай эвакуацыі свайго дома. Прадухіліце непапраўнае. Калі гаворка ідзе пра самых маленькіх членах вашай сям'і, памятайце: аднао толькі каханне іх не ўратуе. Іх уратуе прымяненне мер пажарнай бяспекі.

Дзеці і агонь ФАКТ: запалкі, запальнічкі і іншыя крыніцы агню з'яўляюцца вядучай прычынай смерці ад пажару детей дашкольнага ўзросту. Трэба сказаць, што маляняты самі выклікаюць вялікую колькасць хатніх пажараў, гуляючы з запальніцамі і запалкамі. Дзеці праяўляюць натуральную цікаўнасць да агню, і мы не павінны недаацэньваць іх здольнасць чыркнуць запалкай або запаліць запальнічку.

Што вы можаце зрабіць:

  • Захоўваеце запалкі і запальнічкі у месцах, недаступных  для дзяцей, пажадана ў замкнёнай на ключ скрыні.
  • Навучыце дзяцей казаць вам, калі яны знаходзяць запалку або запальнічку.
  • Памятайце, што нават запальніцы з прыладамі абароны ад запальвання дзецьмі не забяспечваюць поўнай абароны, і захоўваеце іх у бяспечным месцы.
  • Калі дзіця праяўляе цікаўнасць да агню або гуляе з агнём, растлумачце яму спакойна і цвёрда, што запалкі і запальнічкі -гэта прадметы для дарослых, з якімі трэба быць асцярожнымі.
  • Ніколі не выкарыстоўвайце запалкі або запальніцы для забавы. Дзеці могуць пачаць пераймаць вам.
  • Папярэджвайце пажары, паказваючы дзецям, як варта выконваць правілы бяспекі дома.
  • Не дазваляйце дзецям падыходзіць бліжэй, чым на 1 метр да пліты, калі на ёй рыхтуецца ежа, не перагружайце электрычныя разеткі, штогод правярайце ацяпляльную сістэму і выкарыстоўвайце глыбокія попельніцы або гасіце цыгарэты вадой, калі вы паліце.

Пазнаёмце дзяцей з напамінкам і пастаянна  нагадвайце яго свайму дзіцяці

                    Памятка для дзіцяці 

 * Пажар можа ўзнікнуць у любым месцы і ў любы час. Таму да яго трэба быць заўсёды падрыхтаваным. Трэба запомніць найпростыя правілы, якія дапамогуць выратавацца ад агню і дыму.

* Галоўнае, што трэба запомніць: запалкі і запальнічкі служаць для гаспадарчых спраў, але ніяк не для гульняў. Нават маленькая іскра можа прывесці да вялікай бяды.

* Не ўключайце тэлевізары без дарослых.

* Калі пажар здарыўся ў  кватэры - ўцякай далей. Не забудзь зачыніць за сабой дзверы.

* Цвёрда ведайце, што з хаты ёсць два з выхады: калі нельга выйсці ў дзверы, клічце на дапамогу з акна.

* Ні ў якім разе не хавайцеся падчас пажару пад ложкам або ў шафе - пажарным цяжка вас знайсці.

 * Калі на вас загарэлася адзенне, спыніцеся, падайце на зямлю і катайцеся, збіваючы полымя.

* Калі вы апяклі руку - падстаўце яе пад струмень халоднай вады і паклічце на дапамогу.

* Калі ў пад'ездзе агонь ці дым, не выходзьце з кватэры. Адкрыйце акно або балкон і клічце на дапамогу.

* Падчас пажару не карыстацца ліфтам: ён можа затрымацца паміж паверхамі.

* Тушыць агонь справа дарослых, але выклікаць пажарных вы можаце самі. Тэлефон пажарнай аховы запомніць вельмі лёгка 101. Назавіце сваё імя і адрас. Калі не датэлефанаваліся самі, папрасіце пра гэта старэйшых.

Паважаныя бацькі! Будзьце асабліва пільныя, уключаючы любы электрапрыбор.

Прасы, пліткі і электрачайнікі ўстанаўлівайце на незгаральнай падстаўцы, а электраабагравальнікі - далей ад згаральных прадметаў.

Калі ў вас дома старая электраправодка, пашкоджаны разеткі, не чакайце пажару, запрашайце спецыяліста. Не давярайце рамонт выпадковым людзям. Такая эканомія можа вам дорага каштаваць.

Памятайце: у адну разетку нельга ўключаць адразу некалькі электрапрыбораў. Ад перегрузу сетак можа адбыцца кароткае замыканне.

Знаходзячыся дома, глядзіце за працай электрапрыбораў, асабліва абагравальнікаў і тэлевізараў.

Сыходзячы з дому нават ненадоўга, абавязкова іх выключайце.

Добрая парада  - пазбягайце курыць у ложку. Цыгарэту тушыце толькі ў попельніцы і не кладзіце яе непатушанай на край стала. Менавіта з гэтай прычыны часцей за ўсё гінуць людзі. 

Не рабіце ў кватэры вялікіх запасаў бытавой хіміі, большасць з іх вогненебяспечныя.

Пры  падазрэнні на няспраўнасць газавай пліты і ўцечку газу - тэлефануйце па тэлефоне «104». Да прыезду аварыйнай службы не чапайце выключальнікі і разеткі. І не запальвайце запалак. Інакш можа адбыцца выбух газу.

 Асабліва засцерагайце дзяцей ад небяспекі пажару. Маленькія дзеці павінны баяцца запалак і не мець да іх доступу.

Дзяцей старэйшага ўзросту навучыце карыстацца тэлевізарам і газавай плітой.

Калі ўсё ж здарылася бяда - галоўнае не адчайвайцеся! Тэлефануйце па тэлефону «101», клічце на дапамогу суседзяў. Пакінуўшы падпаленае памяшканне, паспрабуйце зачыніць за сабой дзверы і вокны, інакш ад прытоку паветра пажар разгарыцца яшчэ мацней.

 

                    Абараніце свой дом ад пажару

50% усіх пажараў адбываецца ў жылых дамах, кватэрах. Многія з іх суправаджаюцца чалавечымі ахвярамі ці траўміраванням людзей. І амаль кожны факт - гэта вынік няведання або парушэння правілаў пажарнай бяспекі.

 Асноўныя патрабаванні Правілаў пажарнай бяспекі

 - НЕ пакідайце без нагляду ўключаныя ў электрасетку бытавыя электрапрыборы;

- сачыце за спраўнасцю электраправодкі, не карыстайцеся пашкоджанымі электрапрыборамі, электраразеткамі;

 - Не карыстайцеся  самаробнымі электранагравальнымі прыборамі;

 - не перагружайце электрасетку;

- не выкарыстоўвайце электрасвяцільнікі са знятымі ахоўнымі плафонамі;

 - Не карыстайцеся адкрытымі крыніцамі агню ў памяшканні;

 - ЗАБАРАНЯЕЦЦА захоўваць у дамах, гаражах пажаранебяспечныя і выбухованебяспечныя рэчывы і матэрыялы, ёмістасці з лёгкаўзгаральнымі і гаручымі вадкасцямі ў гаручай тары больш за 10 л

- НЕЛЬГА карыстацца няспраўнымі печамі, на драўлянай падлозе павінен быць жалезны ліст не менш 50х70см;

 - Не пакідайце без нагляду топячыя печы і не даручайце нагляд за імі малалетнім дзецям;

- не ўжывайце для распальвання печаў бензін, газ, дызельнае паліва ;

- НЕ перанагравайце печ

ПРАВІЛЫ ПРЫ ПАЖАРЫ

1. Неадкладна паведаміце ў пажарную ахову па телефону101, назваўшы пры гэтым адрас, прозвішча, імя, імя па бацьку, што гарыць.

2. Тэрмінова эвакуіруйце ўсіх людзей з будынка (у першую чаргу дзяцей і пажылых людзей), прыміце пасільныя меры да выратаванні дакументаў, матэрыяльных каштоўнасцяў.

3. Па магчымасці прыступіце да тушэння пажару першаснымі сродкамі пажаратушэння: шчыльнай мокрай тканінай, вадой з вядра, вогнетушыцелем, папярэдне абясточыўшы памяшканне. Пакідаючы памяшканне трэба зачыніць за сабой вокны, дзверы.

 4. Апавясціце суседзяў з бліжэйшых дамоў і прыцягніце іх да тушэння пажару.

Запомніце некалькі важных правіл паводзін пры пажары ў кватэры:

· Ніколі не раскрывайце насцеж вокны і дзверы ў кватэру, дзе ўзнік пажар, гэтым вы толькі павялічыце цягу і агонь стане мацней.

· Ці не тушыце вадой уключаныя ў сетку электрапрыборы, вас можа ўдарыць токам! Вілкі электрапрыбораў трэба спачатку выняць з сеткі!

· Падчас пажараў небяспечны не толькі агонь, але і дым. У сучасных кватэрах вялікая частка мэблі выраблена з хімічных рэчываў, якія пры гарэнні вылучаюць атрутныя газы. Дастаткова 2-3 разы ўдыхнуць такі атрутны дым і можна страціць прытомнасць. Таму адразу ж абматайце твар мокрым ручніком або хусткай і перасоўвайцеся па кватэры прыгнуўшыся, паколькі ўнізе атрутнага газу менш. Але галоўнае - хутчэй пакіньце палаючую кватэру!

Патрабаванні правілаў пажарнай бяспекі пры эксплуатацыі пячнога ацяплення     

         Перад пачаткам ацяпляльнага сезона коміны печы павінны быць ачышчаны ад сажы.

      Корпус печы, паверхні труб і сцен, у якіх праходзяць дымавыя каналы павінны быць спраўнымі (не мець расколін, слядоў цёмнага налёту). У межах паддашкавага памяшкання коміны павінны быць атынкаваны і пабелены.

      Попел і рэшткі, выграбеныя з топак, неабходна праліць вадой і выдаліць на адлегласць не менш за 15 метраў ад будынкаў і збудаванняў.

      Пры эксплуатацыі пячнога ацяплення не дапускаецца:

      - ажыццяўляць топку няспраўных печаў;

      - прымяняць для распальвання печы бензін, салярку і г.д.;

      - выкарыстоўваць для топкі дровы, даўжыня якіх перавышае памеры топкі;

      - тапіць печы з адкрытымі дзверцамі;

      - перагартоўвацца печы (топка печы дазваляецца не больш за 2-3 гадзіны);

      - пакідаць топячыя печы без нагляду або даручаць печку малалетнім дзецям;

      - эксплуатаваць печы пры адсутнасці на згараемай падлозе прадтопачнага ліста з негаручых матэрыялаў памерам 50х70 см;

      - складаваць дровы і іншыя гаручыя матэрыялы на падлозе каля топачнай адтуліны печы;

      - сушыць бялізну, адзенне, складаваць на паверхні печы гаручыя матэрыялы

 ПАМЯТАЕЦЕ: Пажар лягчэй папярэдзіць, чым патушыць.

Не пакідайце не затушаныя запалкі і недакуркі!

Навучайце дзяцей правілам пажарнай бяспекі!

 Не пакідайце дзяцей без нагляду, хавайце запалкі ад дзяцей!

   Памятка для бацькоў па пажарнай бяспекі

Паважаныя бацькі!

  • Часцей гутарыце са сваімі дзецьмі аб мерах пажарнай бяспекі.
  • Не давайце дзецям гуляць з запалкамі і запальніцамі.
  •  Не дазваляецца ім блізка падыходзіць да  працуючай газавай пліты і уключаных награвальных прыбораў.
  • Паступова вучыце дзяцей правільнаму карыстанню бытавымі электрапрыборамі.
  • Не дазваляйце дзецям самастойна ўключаць асвятленне на навагодняй ёлцы.
  • Ведайце, што хлапушкамі, бенгальскімі агнямі, свечкамі і рознымі піратэхнічныямі вырабамі можна карыстацца толькі па-за домам, на адкрытай пляцоўцы: яны могуць стаць прычынай пажару і траўмаў. Будзьце асцярожныя пры выкарыстанні нават дазволеных і правераных піратэхнічных цацак

 Спадзяемся, што звесткі, выкладзеныя на гэтай старонцы, дапамогуць вам і вашым дзецям пазбегнуць небяспечных сітуацый і зберагчы ваша здароўе.

Бацькам пра АПА

Крыніца: mchs.gov.by

згарнуць

Паважаныя законныя прадстаўнікі! Звяртаем Вашу ўвагу на тое, што ў нашай установе адукацыі арганізаваны прапускны рэжым. Інструкцыя аб прапускным рэжыме

                                                                 УТВЕРЖДЕНО

                                                                  Приказ заведующего

                                                                  Государственным учреждением

                                                                  образования «Грицевичский детский 

                                                                   сад Клецкого района»

                                                                    от 07.10.2022 № 46

 

 

ИНСТРУКЦИЯ О ПРОПУСКНОМ РЕЖИМЕ

в Государственном учреждении образования

«Грицевичский детский сад Клецкого района»

 

  1. Настоящая Инструкция о пропускном режиме определяет организацию и общий порядок осуществления пропускного режима в Государственном учреждении образования «Грицевичский детский сад Клецкого района» (далее – Учреждение образования).
  2. Инструкция о пропускном режиме утверждается приказом заведующего.
  3. Пропускной режим – порядок, обеспечиваемый совокупностью мероприятий и правил, исключающих возможность бесконтрольного входа (выхода) лиц, въезда (выезда) транспортных средств, вноса (выноса), ввоза (вывоза) имущества на территорию Учреждения образования (с территории Учреждения образования), устанавливаемый в целях защиты Учреждения образования от противоправных посягательств.
  4. Пропускной режим в Учреждении образования предусматривает:

установление работникам Учреждения образования режима рабочего времени, определяемого правилами внутреннего трудового распорядка или графиком работ (сменности);

определение порядка допуска в здание Учреждения образования педагогических и иных работников, воспитанников и их законных представителей, представителей обслуживающих организаций, иных лиц;

определение перечня предметов и веществ, запрещенных к хранению и использованию воспитанниками в период пребывания в Учреждении образования, и доведение его до сведения законных представителей воспитанников (приложение 1);

установление порядка движения транспорта на территории Учреждения образования;

определение и оборудование специальных мест для складирования материальных ценностей, а также хранения личных вещей работников, воспитанников;

ограждение, освещение и обозначение мест, опасных для здоровья и жизни людей.

  1. Допуск работников, воспитанников и их законных представителей, иных лиц на территорию Учреждения образования и обратно производится работником, ответственным за осуществление пропускного режима (далее – Ответственным), сторожем (в ночное время).

В установленное графиком работы Учреждения образования время (с 7.30 до 18.00) допуск на территорию и в здание педагогических и иных работников, воспитанников и их законных представителей осуществляется беспрепятственно через главный вход, вход второй младшей группы, вход группы интегрированного обучения и воспитания.

  1. Круглосуточный беспрепятственный допуск на территорию и в здание Учреждения образования разрешается:

заведующему, заведующему хозяйством;

представителям обслуживающих организаций при возникновении аварийных ситуаций, а также сторожам и работникам охраны.

При необходимости допуск в здание Учреждения образования иных лиц осуществляется с разрешения заведующего Учреждения образования.

  1. Допуск на территорию и в здание Учреждения образования представителей обслуживающих организаций, иных лиц осуществляется при предъявлении документа, удостоверяющего личность, регистрации данных Ответственным, сторожем (в ночное время) в журнале регистрации с указанием цели посещения.
  2. Не допускается:

входить на территорию и в здание Учреждения образования с животными;

проносить на территорию и в здание Учреждения образования горючие и легковоспламеняющиеся жидкости;

вносить и размещать в здании Учреждения образования крупногабаритные предметы (в том числе санки, самокаты, коляски, велосипеды).

  1. Допуск служебного автотранспорта на территорию Учреждения образования (в том числе вывоз твердых бытовых отходов, доставка продуктов) осуществляется при предъявлении товарно-транспортной накладной и (или) путевого листа.
  2. Личный автотранспорт на территорию Учреждения образования не допускается.
  3. При стихийных бедствиях, пожарах и других чрезвычайных ситуациях, а также при внезапном возникновении состояний, требующих экстренного или неотложного медицинского вмешательства, специальный транспорт и лица соответствующих служб допускаются на территорию Учреждения образования беспрепятственно.
  4. При чрезвычайных ситуациях допуск в здание Учреждения образования ограничивается для всех лиц, кроме задействованных в ликвидации чрезвычайной ситуации.

После ликвидации чрезвычайной ситуации организация пропускного режима возобновляется.

  1. Организация пропускного режима обеспечивается заведующим или заведующим хозяйством.

 

                                                                                       Приложение 1

                                                                                     к инструкции о пропускном режиме в                                                                                                                               Государственном учреждении образования                                                                                                                       «Грицевичский детский сад Клецкого района»

                                                                                       от 07.10.2022 № 46

 

Перечень предметов и веществ, запрещенных к хранению

и использованию работниками в период пребывания

в Учреждении образования

 

  1. Алкогольные, слабоалкогольные напитки или пиво, табачные изделия, электронные системы курения, жидкости для электронных систем курения, систем для потребления табака.
  2. Огнестрельное оружие любого вида, газовое оружие, боеприпасы любого вида или взрывчатые вещества (либо их имитаторы или муляжи).
  3. Спички, зажигалки, легковоспламеняющиеся вещества.
  4. Аэрозольные баллончики с веществами раздражающего действия.
  5. Холодное оружие, колющие, рубящие, режущие предметы (либо их имитаторы или муляжи).
  6. Химические и ядовитые вещества.
  7. Наркотические средства, психотропные вещества, их прекурсоры и аналоги, токсические или другие одурманивающие вещества.
  8. Принадлежности для азартных игр.

 

 

 

згарнуць

Памяткі для бацькоў: " Дарога і бяспечнасць"

  ПАМЯТКА «ДАРОГА І БЯСПЕЧНАСЦЬ»

        ПАВАЖАНЫЯ ТАТЫ І МАМЫ!

         Вучыце дзяцей бяспечным паводзінам на дарозе сваім прыкладам! Сітуацыя на дарогах напружаная і небяспечная. Неабходна памятаць, што вашы паводзіны на дарозе, гутаркі, проста згадкі аб бяспечных паводзінах на дарозе павінны быць не ад выпадку да выпадку, а сталымі.

  •  Ніколі не спяшаецеся на праезнай частцы, пераходзьце дарогу толькі мерным крокам.
  • Не размаўляйце пры пераходзе дарогі, як бы цікавая не была тэма гутаркі, тады дзіця зразумее, што нельга адцягваць пры манеўры пераходу.
  • Ніколі не пераходзьце дарогу наўскасяк, не кажучы ўжо пра скрыжаванні. Пакажыце, што правільны і адпаведна бяспечны пераход - толькі строга папярок дарогі.
  • Не пераходзьце дарогу на чырвоны або жоўты сігнал святлафора, як бы Вы не спяшаліся. Гэта не толькі разавая небяспека. Без Вас ён зробіць тое ж самае.
  • Прывучыцеся самі і прызвычаіце дзяцей пераходзіць дарогу не там, дзе Вам трэба, а там, дзе ёсць пераходы.
  • Пры выхадзе з аўтобуса, трамвая, таксі, памятаеце, што вы павінны зрабіць гэта першымі, каб пракантраляваць далейшае перамяшчэнне вашых дзяцей.
  • Пастаянна абмяркоўвайце з дзіцем, якія ўзнікаюць сітуацыі на дарогах, паказваючы на відавочную або ўтоеную небяспеку.
  • Асабліва звяртайце ўвагу на рухальную памяць дзяцей: прыпынак перад пераходам, паварот галавы налева, направа для ацэнкі сітуацыі на дарозе; усё павінна быць зафіксавана дзіцем, каб яно, у выпадку неабходнасці магло скапіяваць вашы паводзіны. Сфармуйце абавязкова цвёрды навык - зрабіў першы крок на праезную частку, павярні галаву і агледзь дарогу ў абодвух напрамках.
  • Ніколі не выходзьце на дарогу з прыкрыцця у выглядзе машыны або кустоўя, тым самым, паказваючы дрэнную звычку нечакана з'яўляцца на праезнай частцы.
  •  Навучыце ўглядацца ўдалячынь і ацэньваць хуткасць надыходзячых відаў транспарту, для таго, каб здолець вылічыць час, за якое машына або матацыкл змогуць даехаць да Вас.
  • Звяртайце ўвагу на зманлівасць пустынных дарог, яны не менш небяспечныя, чым ажыўленыя. Не чакаючы сустрэць на ёй небяспеку, чалавек падвяргае сваё жыццё яшчэ большай небяспецы.
  • Асаблівую ўвагу неабходна надаць дзецям, якія маюць праблемы са зрокам. Бакавы зрок, які іграе вялікую ролю пры пераходзе вуліцы, у дзяцей з аслабленым зрокам развіты слабей. Прывучыць іх часцей паварочваць галаву для ацэнкі сітуацыі на дарозе.
  • Памятаеце, што жыццё і бяспека дзяцей на дарогах залежыць, перш за ўсё, ад нас, дарослых.

​НІХТО НЕ МОЖА ЗАМЯНІЦЬ БАЦЬКОЎ ПРЫ НАВУЧАННІ ДЗІЦЯЦІ

ДЫСЦЫПЛІНАВАНЫХ ПАВОДЗІН НА ВУЛІЦЫ,

ВЫКАНАННЯ ІМ ПРАВІЛАЎ БЯСПЕКІ!

У малодшым дашкольным узросце дзіця павінна засвоіць:

- Без дарослых выходзіць на дарогу нельга!

- Дарога прызначана толькі для машын, для пешаходаў ёсць тратуар!

- Пераходзіць дарогу можна толькі па пешаходным пераходзе, пры зялёным сігнале святлафора!

- Нельга перабягаць дарогу не на пераходзе і перад блізка ідучым транспартам!

- На прыпынках грамадскага транспарту трэба пачакаць, калі аўтобус, трамвай, тралейбус ад'едзе, толькі тады можна пераходзіць дарогу!

     Усе гэтыя паняцці дзіця засвоіць больш трывала, калі знаёміць яго з правіламі дарожнага руху сістэматычна, ненадакучліва, выкарыстоўваючы сітуацыі на вуліцы, у двары, на дарозе.

 Рэкамендацыі па навучанні дзяцей ПДР:

  1. Пры выхадзе з хаты

  Калі ў пад'езда дома магчыма рух, адразу звернеце ўвагу дзіцяці, ці няма надыходзячага транспарту. Калі ля пад'езда стаяць транспартныя сродкі або растуць дрэвы, прыпыніце свой рух і агледзіцеся – ці няма небяспекі.

  2. Пры руху па тратуары

Прытрымлівайцеся правага боку.

Дарослы павінен знаходзіцца з боку праезнай часткі.

Калі тратуар знаходзіцца побач з дарогай, бацькі павінны трымаць дзіцяці за руку.

Прывучыць дзіцяці, ідучы па тратуары, уважліва назіраць за выездам машын са двара.

Не прывучайце дзяцей выходзіць на праезную частку, калыскі і санкі вязіце толькі па тратуары.

  3. Рыхтуючыся перайсці дарогу

Спыніцеся, агледзіце праезную частку.

Развівайце ў дзіцяці назіральнасць за дарогай.

Падкрэслівайце свае руху: паварот галавы для агляду дарогі. Прыпынак для агляду дарогі, прыпынак для пропуску аўтамабіляў.

Не стойце з дзіцем на краі тратуара.

Звярніце ўвагу дзіцяці на транспартны сродак, які рыхтуецца да павароту, раскажыце пра сігналы паказальнікаў павароту ў машын.

 Пакажыце, як транспартны сродак спыняецца ля пераходу, як ён рухаецца па інэрцыі.

 4. Пры пераходзе праезнай часткі

Пераходзьце дарогу толькі па пешаходным пераходзе ці на скрыжаванні.

Ідзіце толькі на зялёны сігнал святлафора, нават калі няма машын.

Выходзячы на праезную частку, спыняйце размовы.

Не спяшайцеся, не бяжыце, пераходзьце дарогу мерна.

Не пераходзіце вуліцу пад вуглом, растлумачце дзіцяці, што так горш відаць дарогу.

Не выходзьце на праезную частку з дзіцем з-за транспарту або кустоў, не агледзеўшы папярэдне вуліцу.

Не спяшайцеся перайсці дарогу, калі на другім баку вы ўбачылі сяброў, патрэбны аўтобус, прызвычаіце дзіця, што гэта небяспечна.

Пры пераходзе па нерэгуляваным скрыжаванні вучыце дзіця ўважліва сачыць за пачаткам руху транспарту.

Растлумачце дзіця, што нават на дарозе, дзе мала машын, пераходзіць трэба асцярожна, так як машына можа выехаць з двара, з завулка.

  5. Пры пасадцы і высадцы з транспарту

Выходзьце першымі, наперадзе дзіця, інакш дзіця можа ўпасці, выбегчы на праезную частку.

Падыходзіце для пасадкі да дзвярэй толькі пасля поўнай прыпынку.

Не сядайце ў транспарт у апошні момант (можа прышчыкнуць дзвярыма).

Прывучыць дзіця быць уважлівым ў зоне прыпынку - гэта небяспечнае месца (дрэнны агляд дарогі, пасажыры могуць выпхнуць дзіця на дарогу).

  6. Пры чаканні транспарту

Стойце толькі на пасадачных пляцоўках, на тратуары або абочыне.

НІКОЛІ САМІ НЕ ПАРУШАЙЦЕ ПРАВІЛЫ ДАРОЖНАГА РУХУ!

Крыніца: mej.luninec.edbyu.

Гаўрук Л.І.  выхавальнік дашкольнай адукацыі

згарнуць

Бяспека дзяцей дашкольнага ўзросту дома і ў дзіцячым садзе

Тэма: “Бяспека дзяцей дашкольнага ўзросту ва ўстанове адукацыі і дома”

Фарміраванне асноў бяспекі і жыццядзейнасці выхаванцаў ва ўмовах установы дашкольнай адукацыі з’яўляецца актуальнай і значнай праблемай, паколькі абумоўлена аб’ектыўнай неабходнасцю    інфармавання  выхаванцаў пра правілы бяспечных паводзін, набыцця бяспечных паводзін у быце.

Важна на толькі засцерагаць дзіця ад небяспекі, але і падрыхтаваць яго да сустрэчы з магчымымі цяжкасцямі, фарміраваць уяўленне пра  найбольш небяспечныя сітуацыі, пра неабходнасць выконвання правіл бяспекі, прывіваць дзецям навыкі бяспечных паводзін у быце сумесна з бацькамі, якія выступаюць для дзяцей прыкладам для падражання.

Пры азнаямленні выхаванцаў з пачатковымі асновамі бяспекі павінны быць вызначаны наступныя мэты:

  • Фарміраванне асноў па захаванню і замацаванню здароўя;
  • Выхаванне бяспечных паводзін, здольнасці прадбачыць бяспечныя сітуацыі, па магчымасці іх пазбягаць, пры неабходнасці – дзейнічаць;

Работа з дзецьмі па бспецы жыццядзейнасці ўключае рад задач:

  • Знаёмства з бытавымі крыніцамі бяспекі, з неабходнымі дзеяннямі ў выпадку небяспекі, фарміраванне ўяўлення пра спосабы бяспечных паводзінах у быце;
  • Выхаванне граматнага пешахода;

Рэалізацыя задач і фарміраванне першасных асноў бяспекі здзяйсняецца з улікам наступных асноўных прынцыпаў:

  • Сістэмнасць і паслядоўнасць (любыя новыя веды ў навучанні дзяцей абапіраюцца на ўжо асвоеныя веды раней);
  • Даступнасць (ускладненне матэрыялу адбываецца з улікам узроставых асаблівасцей дзяцей);
  • Уключэнне ў дзейнасць (гульнявую, пазнаваўчую, пошукавую і іншыя віды);
  • Нагляднасць;
  • Уключэнне задач ў разнастайныя віды дзейнасці;

Этапы рэалізацыі задач:

1 этап — зацікаўленасць выхаванцаў, удакладненне і сістэматызацыя ўяўленняў дзяцей пра правілы бяспекі;

2 этап – увесці правілы ў жыццё выхаванцаў, паказаць разнастайнасць іх праяўленняў у жыццёвых сітуацыях, практыкаваць ва ўменні прымяняць гэтыя правілы;

3 этап – на аснове засвоенных навыкаў і ўменняў дапамагчы свядома авалодаць рэальнымі практычнымі дзеяннямі;

Формы арганізацыі  вучэбна-выхаваўчага працэсу:

— заняткі, гульні;

— завучванне вершаў;

— падбор ілюстрыраванага матэрыялу;

— гутаркі;

— дыдактычныя гульні;

— рухомыя гульні;

— сюжэтна-ролевыя гульні;

— чытанне мастацкай літаратуры;

— тэатралізаваныя прадстаўленні;

— разглядванне ілюстрацый па тэме “бяспека”;

— назіранні;

— экскурсіі;

— прагляд мутфільмаў;

— працоўная дзейнасць;

— адгадванне загадак;

— забавы;

— абыгрыванне сітуацый правільных і няправільных паводзін;

— асабісты прыклад дарослых;

Разам з традыцыйнымі формамі навучання ва ўстанове адукацыі, вялікая ўвага надаецца арганізацыі розных відаў дзейнасці і набыццю дзецьмі вопыту. Так як, чаму мы выхаванцаў навучым, яны павінны ўмець прымяняць ў рэальным жыцці, на практыцы.

Дзеці трапляюць  у розныя жыццёвыя сітуацыі, у якіх яны могуць проста разгубіцца. Па-першае, патрэбна даваць дзецям неабходныя ўяўленні і навыкі пра нормы паводзін. Па-другое, навучыць свядома дзейнічаць у тых ці іншых абставінах, дапамагчы выхаванцам авалодаць элементарнымі паводзінамі дома,  на вуліцы, у транспарце. Па-трэцяе, развіваць у дзяцей самастойнасць і адказнасць.

Для фарміравання навыкаў бяспечных паводзін у дзяцей дашкольнага ўзросту неабходна стварыць прадметна-развіваючае асяроддзе ў групе:

Вугалок бяспекі (павінен адпавядаць узроставым асаблівасцям выхаванцаў):

  • Наглядныя і ілюстрыраваныя матэрыялы па фарміраванню навыкаў і ўменняў бяспекі жыццядзейнасці;
  • Дыдактычныя гульні. Напрыклад: “Святлафор”, “Пазнай, які знак?”, “Правілы паводзін” і інш.;
  • Сюжэтна-ролевыя гульні. Напрыклад: “Мы – пажарныя”, “Міліцыя” і інш.
  • Цацачныя тэлефоны з нумарамі тэлефонаў пажарнай бяспекі, міліцыі, “хуткай дапамогі”.
  • Атрыбуты да рухавых гульняў.
  • Макеты, цацкі спецыяльнай тэхнікі.

На гульнявой пляцоўцы  макет дарогі з дарожнымі знакамі  і машынамі( для фарміравання практычных уменняў ужывання правіл паводзін на дарозе).

Бібліятэка, у якой маецца пазнаваўчая і мастацкая літаратура, фотаальбомы, ілюстрацыі для разглядвання і абмяркоўвання розных сітуацый.

Узаемадзеянне з сем’ямі выхаванцаў – адзін з найважнейшых накірункаў выхаваўча-адукацыйнай работы ва ўстанове адукацыі. Так як усе задачы звязаныя з бяспекай дзяцей не магчыма вырашыць у абмежаваннях установы адукацыі.  Нішто не выхоўвае з такой перакананасцю, як наглядны прыклад дарослых.

Мэта ўзаемадзеяння з сем’ямі выхаванцаў – растлумачыць актуальнасць, важнасць праблемы бяспекі дзяцей, павысіць адукацыйны ўзровень бацькоў па тэме.

У рабоце з бацькамі выкарыстоўваюцца розныя формы ўзаемадзеяння:

— наглядна-інфармацыйныя: размяшчэнне інфармацыі ў бацькоўскім кутку, кансультацыі, памяткі.

— калектыўныя: бацькоўскія сходы, семінары-практыкумы, арганізацыя выстаў, сумеснае правядзенне свят, актыўных адпачынкаў, забаў.

— індывідуальныя: правядзенне апытаў, анкетаванне бацькоў, гутаркі;

— размяшчэнне інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі.

Атрыманыя ўменні і навыкі выхаванцы змогуць   ужываць на  практыцы.

Атрыманы вопыт дазволіць  выхаванцам пазбегчы небяспечных сітуацый.

Крыніца: вучэбная праграма дашкольнай адукацыі

Пінчук Л.К.  загадчык

згарнуць

Асновы бяспечных паводзін

 Адной з сур'ёзных праблем сучаснага грамадства лічыцца дзіцячы траўматызм. Прафілактыка дзіцячага траўматызму выступае як асноўны метад забеспячэння бяспекі жыцця і дзейнасці кожнага дзіцяці.

       Як папярэдзіць дзіцячы траўматызм? 

    Прафілактыка дзіцячага траўматызму ўключае ў сябе:

  1. Выпрацоўку навыкаў бяспечнай дзейнасці і паводзін.
  2. Прапаганду прымянення сродкаў бяспекі.
  3. Карэкціроўку навакольных умоў.

       Як жа выхаваць правілы бяспечных паводзін у дзіцяці раскажа буклет

https://yadi.sk/i/Y901SygYS6l3Pg

Вашаму дзіцяці будзе цікава і легка пазнаёміцца з правіламі бяспекі праз мультфільмы:

Смяшарыкі -  https://www.youtube.com/playlist?list=PLeVA7eICJ6d0n9DsXTflMpbQK0KKkj8AC

Урокі  цёткі Савы

                    https://avtoline-nsk.ru/c/multfilmy-po-pdd

Пасля прагляду серыі мультфільма абавязкова адкажыце разам на пытанні: Што даведаўся новага?

 На што неабходна звяртаць увагу?

Л.І.Гаўрук  выхавальнік

згарнуць

Правілы дарожнага руху

 Не спяшайцеся, пераходьіце дарогу мерным крокам. Выходзячы на ​​праезную частку дарогі, спыніцеся размаўляць - дзіця павінна прывыкнуць, што пры пераходзе дарогі трэба засяродзіцца.

   Не пераходзьце дорогу на чырвоны або жоўты сігнал святлафора, як бы вы пры гэтым не спяшаліся. Пераходзіце дарогу толькі ў месцах, пазначаных дарожным знакам "Пешаходны пераход". З аўтобуса, тралейбуса, трамвая, таксі выходзіце першымі. У адваротным выпадку дзіця можа зваліцца або пабегчы на ​​праезжую частку.
   Прыцягвайце дзіця да ўдзелу ў вашых назіраннях за сітуацыяй на дарозе, паказвайце яму тыя машыны, якія рыхтуюцца паварочваць, едуць з вялікай хуткасцю і г.д.
   Не выходзьце з дзіцем з-за кустоў або машыны, ня агледзеўшы папярэдне дарогу, - гэта тыповая памылка і нельга дапускаць, каб дзеці яе паўтаралі. Не дазваляйце дзецям гуляць паблізу дарогі i на праезнай часткі.
    Неабходна вучыць дзяцей не толькі выконваць Правілы руху, але і з самага ранняга ўзросту вучыць іх назіраць і арыентавацца. Трэба ўлічваць, што асноўны спосаб фарміравання навыкаў паводзін - назіранне, перайманне дарослым, перш за ўсё бацькам. Многія бацькі, не разумеючы гэтага, асабістым прыкладам навучаюць дзяцей няправільнаму паводзінам.
   Знаходзячыся з дзіцем на праезнай часткі, не спяшаецеся, пераходзіце дарогу мерным крокам. Інакш вы навучыце спяшацца там, где трэба назіраць і забяспечыць бяспеку.
   Не пасылайце дзіцяці пераходзіць або перабягаць дарогу наперадзе вас - гэтым вы навучаеце яго ісці праз дарогу, не гледзячы па баках. Маленькага дзіцяці трэба моцна трымаць за руку, быць гатовым ўтрымаць пры спробе вырвацца - гэта тыповая прычына няшчасных выпадкаў.
  Вучыце дзіця глядзець. У дзіцяці павінен быць выпрацаваны цвёрды навык: перш чым зрабіць першы крок з тратуара, ён паварочвае галаву і аглядае дарогу ва ўсіх напрамках. Гэта павінна быць даведзена да аўтаматызму.
  Вучыце дзіця заўважаць машыну. Часам дзіця не заўважае машыну або матацыкл здалёк. Навучыце яго ўглядацца удалячынь.
Вучыце дзіцяці ацэньваць хуткасць і кірунак будучага руху машыны. Навучыце дзіцяці вызначаць, якая машына едзе прама, а якая рыхтуецца да павароту.
Цвёрда засвойце самі і навучыце дзіцяці, што ўваходзіць у любы выгляд транспарту і выходзіць з яго можна толькі тады, калі ён стаіць. Растлумачце дзіцяці, чаму нельга скакаць на хаду.

Прычыны дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму.

 Няўменне назіраць.

 Няўважлівасць.

 Недастатковы нагляд дарослых за паводзінамі дзяцей.

     Рэкамендацыі па навучанні дзяцей ПДР.

Пры выхадзе з хаты.

Калі ля пад'езда дома магчыма рух, адразу звернеце ўвагу дзіцяці, ці няма надыходзячага транспарту. Калі ля пад'езда стаяць транспартныя сродкі або растуць дрэвы, прыпыніце свой рух і агледзіцеся - ці няма небяспекі.

Пры руху па тратуары.

 Прытрымвайцеся правага боку.

 Дарослы павінен знаходзіцца з боку праезнай часткі.

 Калі тратуар знаходзіцца побач з дарогай, бацькі павінны трымаць дзіцяці за руку.

 Прызвычаіце дзіцяці, ідучы па тратуары, уважліва назіраць за выездам машын з двара.

 Ня прывучайце дзяцей выходзіць на праезную частку, калыскі і санкі вязіце толькі па тратуары.

Рыхтуючыся перайсці дарогу

 Спыніцеся, агледзіце праезную частку.

 Развівайце ў дзіцяці назіральнасць за дарогай.

 Падкрэслівайце свае руху: паварот галавы для агляду дарогі. Прыпынак для агляду дарогі, прыпынак для пропуску аўтамабіляў.

 Вучыце дзіцяці ўзірацца ўдалячынь, адрозніваць набліжаюцца машыны.

 Не стойце з дзіцем на краі тратуара.

 Звярніце ўвагу дзіцяці на транспартны сродак, якое рыхтуецца да павароту, раскажыце аб сігналах паказальнікаў павароту ў машын.

 Пакажыце, як транспартны сродак спыняецца ля пераходу, як яно рухаецца па інэрцыі.

Пры пераходзе праезнай часткі

 Пераходзіце дарогу толькі па пешаходным пераходзе або на перакрыжаванні.

 Ідзіце толькі на зялёны сігнал святлафора, нават калі няма машын.

 Выходзячы на ​​праезную частку, спыняйце размовы.

 Не спяшаецеся, не бяжыце, пераходзіце дарогу мерна.

 Не пераходзьце вуліцу пад вуглом, растлумачце дзіцяці, што так горш відаць дарогу.

 Не выходзьце на праезную частку з дзіцем з-за транспарту або кустоў, ня агледзеўшы папярэдне вуліцу.

 Не спяшайцеся перайсці дарогу, калі на другім баку вы ўбачылі сяброў, патрэбны аўтобус, прызвычаіце дзіцяці, што гэта небяспечна.

 Пры пераходзе па нерэгуляваным скрыжавання вучыце дзіцяці ўважліва сачыць за пачаткам руху транспарту.

 Растлумачце дзіцяці, што нават на дарозе, дзе мала машын, пераходзіць трэба асцярожна, так як машына можа выехаць з двара, з завулка.

Пры пасадцы і высадцы з транспарту

 Выходзіце першымі, наперадзе дзіцяці, інакш дзіця можа ўпасці, выбегчы на ​​праезную частку.

 Падыходзіце для пасадкі да дзвярэй толькі пасля поўнага прыпынку.

 Не садзіцеся ў транспарт у апошні момант (можа прышчыкнуць дзвярыма).

 Прызвычаіце дзіцяці быць уважлівым ў зоне прыпынку - гэта небяспечнае месца (дрэнны агляд дарогі, пасажыры могуць выпхнуць дзіцяці на дарогу).

Пры чаканні транспарту

 Стойце толькі на пасадачных пляцоўках, на тратуары або абочыне.

Крыніца: http://mvd.gov.by - сайт Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь

Пінчук Л.К.        загадчык

 

 

 

 

згарнуць

Бяспечнасць дзяцей

Бацькам

     Флікеры - гэта святлоадбівальныя элементы, якія адлюстроўваюцца ў святле фар аўтамабіля і дазваляюць кіроўцу ўбачыць пешахода (веласіпедыста) у цёмны час сутак. У даслоўным перакладзе з англійскай мовы азначае "мігаценне, вагальны святло, ўспышка". Флікер складаецца з адмысловага святлоадбівальнага матэрыялу, нанесенай на тэкстыльную і пластыкавую паверхню. Светлавы паток вяртаецца да яго крыніцы пры дапамозе "микропризм", з якіх складаецца флікер. Якасны флікер павінен быць прыкметны ў святле фар на адлегласці да 400 метраў.

Як вядома, большасць дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам пешаходаў адбываецца ў цёмны час сутак.

 Асноўная праблема заключаецца ў тым, што часцяком пешаходы мяркуюць, быццам бы кіроўца аўтамабіля бачыць іх, і без неабходнай асцярожнасці ступаюць на праезную частку. У той жа час той, хто сядзіць за рулём транспартнага сродку занадта позна заўважае пешахода, які ў цемры і пры святле сустрэчных фар зліваецца з асфальтам.

 Калі ж у чалавека маецца так званы "флікер", то адлегласць, з якой вадзіцель можа яго заўважыць, узрастае з 25-40 да 140 метраў. І гэта з'яўляецца самым дзейсным спосабам засцерагчы сябе на дарозе, так як выкарыстанне святлоадбівальнага аксэсуара памяншае рызыку наезду на пешахода ў цёмны час сутак на 85 працэнтаў.

      Паважаныя таты і мамы! Таварышы дарослыя!

Асноўныя прычыны дарожных трагедый:

- выхад на праезную частку ў неўстаноўленым месцы

- выхад на дарогу з-за перашкод

- пераход на забараняльны сігнал святлафора

- гульня на праезнай частцы (катанне на роліках, роварах)

У большасці выпадкаў дзеці ў аварыі трапляюць з-за слабых ведаў элементарных Правілаў дарожнага руху, недысцыплінаванасці у іх выкананні, а таксама адсутнасцю належнага кантролю з боку бацькоў і педагогаў. Амаль усе наезды на дзяцей адбываюцца па-за пешаходных пераходаў. Гэта кажа аб тым, што па-ранейшаму застаецца актуальнай праблема выхавання ў дзяцей навыкаў бяспечных паводзін на праезнай часткі дарог.

 Адным з найбольш небяспечных дзеянняў дзяцей, якія паўтараюць і дарослыя пешаходы, з'яўляецца імкненне як мага хутчэй перабегчы дарогу, так як ім здаецца, што чым хутчэй яны яе перасякуць, тым хутчэй будуць у бяспекі.

     Паважаныя бацькі!

Штодня нагадвайце дзецям аб неабходнасці праяўляць асцярожнасць, не дазваляйце ім ладзіць гульні на праезнай частцы вуліц і дарог. Вучыце дзяцей правілам руху, будзьце самі прыкладнымі пешаходамі і патрабуйце гэтага ад дзяцей. Калі ў дзіцяці, падлетка ёсць ровар ці мапед, ён павінен ведаць правілы для веласіпедыстаў.

 Нагадваем: ездзіць па вуліцах на веласіпедзе дзецям да 14 гадоў катэгарычна забараняецца. Адказнасць за парушэнне гэтых правілаў нясуць у першую чаргу бацькі або замяняюць іх паўналетнія асобы.

 У чарговы раз хочацца яшчэ раз звярнуцца да вадзіцеляў: не спяшайцеся, не перавышайце ўстаноўленую хуткасць руху. Асабліва будзьце ўважлівыя і асцярожныя ў месцах грамадскага транспарту, збору людзей, у зонах пешаходных пераходаў знака «Дзеці», у момант праезду скрыжаванняў, манеўравання. Выяўляйце павышаную ўвагу пры праездзе гэтых месцаў, да мінімуму зніжайце хуткасць руху, што забяспечвае бяспеку руху. Не рызыкуйце сваім жыццём, жыццём і здароўем навакольных Вас людзей!

      Паважаныя бацькі, дарослыя!

Дзяржаўтаінспекцыя заклікае Вас выконваць наступныя нескладаныя правілы:

- пераходзіць дарогу толькі ў прызначаных месцах;

-пачынаць пераход толькі на зялёны сігнал святлафора;

- не выходзіць на праезную частку з-за перашкод, якія абмяжоўваюць агляд для Вас і вадзіцеляў, у тым ліку з-за якія стаяць на прыпынку аўтобусаў, тралейбусаў, трамваяў;

- дапамагаць пераходзіць вуліцу непаўналетнім, людзям састарэлага ўзросту і інвалідам. 

Будзьце самі прыкладнымі пешаходамі і патрабуйце гэтага ад дзяцей.

Дзяржаўтаінспекцыя выказвае ўпэўненасць, што выяўляючы клопат аб паводзінах дзяцей на вуліцы, вы будзеце спрыяць захаванню жыцця і здароўя дзяцей і падлеткаў.

Паважаныя ўдзельнікі дарожнага руху! Ад Вашай дысцыплінаванасці, уважлівасці і асцярожнасці залежыць бяспека на дарогах. Захаванне правілаў руху – адказны доўг і абавязак кожнага грамадзяніна.

Крыніца: mej.luninec.edbyu.

Філіпчанка В.А. выхавальнік дашкольнай адукацыі

згарнуць